Kiss sämsta låt någonsin?!

Alla typer av listor och omröstningar inom Kiss och musik i allmänhet.

Moderatorer: Deemide, Grolli

Re: Kiss sämsta låt någonsin?!

Inläggav SonicBoom » 12 dec 2011, 18:34

Ladies in waiting

Almost Human

Raise your glasses.. Egentligen kan listan bli bra lång.. 8) men detta är av dom låtar som jag har riktigt svårt för att gilla.. jag har försökt men ikke!
Flaming youth will set the world on fire
Användarvisningsbild
SonicBoom

Inläggav Mr.Bean » 20 dec 2011, 23:00

Within, det finns fler bottennapp men detta är i mitt tycke den absolut sämsta låt som någonsin har har hamnat på en kissplatta. Att den sedan spelades live under nästan hela PS turnen är ännu mer obegripligt, fanns det verkligen ingen annan låt att välja? Dessutom lyckades man göra om samma grej under Sonic Boom svängen, då tryckte man in Kiss näst sämsta låt någonsin i setlisten. Jag menar förstås I'm An Animal. Fanns det tendens till ös bland publiken så dog det när den drog igång, ett riktigt lågvattenmärke!
Mr.Bean

Inläggav closed_doors » 07 sep 2013, 18:25

Murder in High Heels och While the City Sleeps är hemska bottennapp, och det blir inte bättre av att de föregås av nästan lika dåliga Thrills in the Night. Varför har Animalize vinylen en B-sida överhuvudtaget? :)

Annars - Within, No No No, Betrayed, Boomerang och It Never Ends är riktigt dåliga.
closed_doors

Inläggav stefan karlsson » 25 nov 2013, 01:05

Två låtar som jag absolut inte tål med Kiss är Hide your heart och Rise to it... De är väl hits för Kiss kanske, men något i låtarna får mig ändå att vilja spy... Sorry! :|
stefan karlsson

Inläggav Linuz » 23 dec 2013, 22:24

Många av Kiss sämsta har nämnts.

Bland klassikerna har jag väldigt svårt för Parasite och She. Får She verkligen igång publiken!? :-)
Linuz

Inläggav larsen1976 » 04 mar 2014, 11:59

Linuz skrev:Många av Kiss sämsta har nämnts.

Bland klassikerna har jag väldigt svårt för Parasite och She. Får She verkligen igång publiken!? :-)

Många benämner Parasite som en klassiker, men jag har också alltid haft svårt för den... :shock:
ROCK ON!
larsen1976
Guldmedlem

Inläggav closed_doors » 08 mar 2014, 00:32

larsen1976 skrev:

Många benämner Parasite som en klassiker, men jag har också alltid haft svårt för den... :shock:

Jag har alltid avskytt låten också. Riktigt dålig. Vilka är det som gillar den egentligen?
closed_doors

Inläggav Robbie666 » 08 mar 2014, 10:21

closed_doors skrev:
larsen1976 skrev:

Jag har alltid avskytt låten också. Riktigt dålig. Vilka är det som gillar den egentligen?

Jag älskar Parasite... Sjukt grymt gung & sväng... En som låt platsar på min top 10 i alla fall!
Smaken är som baken... :lol:
II Ego? - Music from the Elder tribute http://www.kissarmysweden.net/kas-mp3-tribute-2011-the-elder
Användarvisningsbild
Robbie666

Inläggav Jockmaniac » 25 jul 2014, 18:04

stefan karlsson skrev:Två låtar som jag absolut inte tål med Kiss är Hide your heart och Rise to it... De är väl hits för Kiss kanske, men något i låtarna får mig ändå att vilja spy... Sorry! :|

Rise To It är ju fantastisk. Får mig alltid på gott humör! Ihop med Forever den bästa låten på Hot In The Shade.

Personligen avskyr jag I Still Love You. Vilken skit! Thou Shalt Not är en annan. Thief In The Night, Young And Wasted, Just A Boy, Easy As It Seems (enda dåliga låten på Unmasked), X Ray Eyes (Jisses, framkallar bokstavligt talat kräk i min mun).

Räcker så, dessa är KISS utan tvekan största bottennapp
Jockmaniac

Inläggav stefan karlsson » 21 aug 2014, 07:34

Jockmaniac skrev:
stefan karlsson skrev:Två låtar som jag absolut inte tål med Kiss är Hide your heart och Rise to it... De är väl hits för Kiss kanske, men något i låtarna får mig ändå att vilja spy... Sorry! :|

Rise To It är ju fantastisk. Får mig alltid på gott humör! Ihop med Forever den bästa låten på Hot In The Shade.

Förstår hur du menar, men den och "Hide your heart" känns tyvärr för mycket "spekulation" för mig ("Nu ska vi skriva en hit"). Icke-genuint.
Senast redigerad av stefan karlsson 25 aug 2014, 14:46, redigerad totalt 1 gång.
stefan karlsson

Inläggav larsen1976 » 25 aug 2014, 14:16

Thou Shalt Not är GRYM!

Lågvattensmärken om ni frågar mig är: Murder in High Heels, Hard Times, Dark Light, Boomerang , Torpedo Girl :twisted:
ROCK ON!
larsen1976
Guldmedlem

Inläggav larsen1976 » 25 aug 2014, 14:18

SonicBoom skrev:Ladies in waiting

Almost Human

Raise your glasses.. Egentligen kan listan bli bra lång.. 8) men detta är av dom låtar som jag har riktigt svårt för att gilla.. jag har försökt men ikke!

:shock: :shock: :shock:
ROCK ON!
larsen1976
Guldmedlem

Inläggav Lizzie igen » 17 feb 2015, 10:31

closed_doors skrev:
larsen1976 skrev:

Jag tycker den är jättebra utan att vara världens bästa Kiss-låt. Mycket häftigt inledningsriff, Ace var verkligen före sin tid ibland.
Lizzie igen

Inläggav ShoutMercy » 08 jan 2016, 12:15

Finns ju en del låtar som inte är så roliga. De flesta från av dem är från 80-talet. Kul att se att smaken är så varierad.
Låtar som Thou Shalt Not, within och rise to it som nämnts som de sämsta här, tycker jag är riktigt bra.

En låt som stör mig är Crazy Crazy Nights. Tål inte den alls :)

Ett par som jag önskar de strök från sin setlist är Lick it up och RARAN.
ShoutMercy

Inläggav Mr MakeBelieve » 15 jan 2016, 21:04

Jag satt en kväll under ledigheten och blev så där sugen på att göra en playlist på Spotify med KISS för mig 15 sämsta!!?? låtar, lite för att ge just dessa låtar en ordentlig lyssning samtidigt ville jag se om de verkligen är så illa jag minns dom. Någon var hyggligare än jag mindes dom, men just då gjorde jag en rangordning på dom där sämsta är nr 1
1.Lonely is the Hunter
2.Love´s a slap in the face
3.I was made for loving you (tror nog mer för att detta är Disco och det vill jag inte att Kiss kör *S* hyggligt verk annars)
4.Read My Body
5.Just a boy
6.Murder in high heels
7.Dirty Livin
8.I´m an Animal
9.Rain
10.Got love for Sale
11.Prisoner of love
12.No,No,No
13.Hard times
14. X-ray Eyes
15.Long way Down

som väntat Dynasty tog ledningen , med Hot inte shade som god 2a och Animalize som trea (för helvete Gene, du sabbade en hygglig platta)
För övrigt måste jag säga att jag tycker Carnival of Souls är en helt Ok platta och mycket bättre än tex. Monster och Sonic Boom, samt att Psycho Circus är en underskattad pärla---)
Killer...stonecold Killer
Mr MakeBelieve

Föregående

Återgå till Topplistor och omröstningar