| Författare |
Meddelande |
Blackrose01
|
|
Skrivet: Lör Mar 01, 2008 10:36 pm |
|
|
| The Legend skrev: |
| EviL skrev: |
Pearl trumskinn? Nä, då finns det bättre. Pearl får du oftast bara som standardskinn när du köper ett Pearl-set. Första länken där innehåller ju Evans, det är bra skinn. Är du inte ute efter nån speciell ljudkaraktär riktigt så spelar det inte så stor roll vad du väljer, om du tar G2 coated eller clear. Så kan du ha G1 clear som underskinn, om du ska byta dom också.
Dom nya EC2 har jag inte testat än.
Så Evans G2 är vad jag rekomenderar, ganska lättstämda också. Annars har ju Remo en herrans massa olika skinn också. Men testa Evans vettja.
Edit: Slagverkskompaniet, i din första länk, kan jag också rekomendera om du ska köpa något. |
Tack, Evil för det mycket bra svaret. Det var framförallt frågan om vilka märken som är bra som jag undrade och det vet jag ju nu så, tack än en gång  |
Vill passa på att "slå ett slag" för Remo Powerstroke 3 skinnen på pukor. Dom har ett rätt fett men kontrollerat tillslag. Dessutom så håller dom läääängre än de flesta av dagens skinn.
|
|
|
|
|
 |
The Legend
|
|
Skrivet: Ons Mar 05, 2008 4:32 pm |
|
|
En liten fråga till.....
Har någon testat ett trumset av märket Maxvin, Pearls dotterbolag. Funderar nämligen på att köpa ett sådant, vill dock inte ha något skit set...
Är detta något märke ni rekomenderar eller inte?
Tack på förhand
_________________ God Gave Rock N' Roll To You
|
|
|
|
|
 |
kisscollecting
|
|
Skrivet: Fre Apr 18, 2008 10:05 pm |
|
|
Jo trummis är man sedan 23 år tillbaka!
Bankar fortfarande i band och slutar aldrig fröjdas av hur kul det är.
Vårat band ligger ute på www.myspace.com/cellarville
Lägger upp lite bilder på mitt nya DW Custom set (Emerald onyx).
Beställde jag för 2 år sedan, fick det för ett halvår sedan.
Leveranstiden var en ren circus men en annan historia som jag inte orkar ta nu.
Allt enligt mina önskemål, kulör, träslag (medium pitch) osv osv...
Ruskigt nöjd med setet, kör med Emperor skinn på pukor samt 3Bass Powerstroke skinn
på kaggen, bra klipp och underbart sound.
Fick betala en bra slant men bra trummor håller både pris och klass numer.
Fridens bröder!!!
|
|
|
|
|
 |
kisscollecting
|
|
Skrivet: Fre Apr 18, 2008 10:24 pm |
|
|
| mogge skrev: |
Jo trummis är man sedan 23 år tillbaka!
Bankar fortfarande i band och slutar aldrig fröjdas av hur kul det är.
Vårat band ligger ute på www.myspace.com/cellarville
Lägger upp lite bilder på mitt nya DW Custom set (Emerald onyx).
Beställde jag för 2 år sedan, fick det för ett halvår sedan.
Leveranstiden var en ren circus men en annan historia som jag inte orkar ta nu.
Allt enligt mina önskemål, kulör, träslag (medium pitch) osv osv...
Ruskigt nöjd med setet, kör med Emperor skinn på pukor samt 3Bass Powerstroke skinn
på kaggen, bra klipp och underbart sound.
Fick betala en bra slant men bra trummor håller både pris och klass numer.
Fridens bröder!!!
 |
Sättning:
Baskagge 18x22"
Hängpuka 12x14"
Golvpuka 13x15"
Golvpuka 14x16"
Virvel "Trä" 6x14"
Zildjian K"Dark thin crash 14"
Zildjian K"Dark crash medium" 16"
Zildjian K"Custom dark crash" 18"
Paiste "2002 Crash" 22"
Ride "Paiste"
Hi-hats Zildjian K "High definition" 14"
|
|
|
|
|
 |
Erasmus EminensStammis
Inlägg: 1084 Blev Medlem: 22 Apr 2003 Från: Sjögrässlottet i Vindarnas Hav
|
|
Skrivet: Ons Apr 01, 2009 10:55 am |
|
|
|
|
|
|
|
 |
Ala
|
|
Skrivet: Ons Okt 28, 2009 12:54 pm |
|
|
Är inte trummis själv men tänkte slänga upp det som brorsan, tillika trummisen i mitt band, kör på:
Tama ArtStar ES 13", 18", 24"
Pearl Vinnie Paul VP-1480 virvel (8"x14")
Sabian 16" Crash
East 18" Crash
East 20" Ride
Meinl 14" Hi-Hat
_________________ Stödjer Tommy Thayer mot osaklig mobbing på KAS!
|
|
|
|
|
 |
JippaVarnad
|
|
Skrivet: Mån Apr 26, 2010 11:03 am |
|
|
hejsan, dax för mig att köpa nytt set. Jag har 25 000 att röra mig på.. någon som har något förslag vad för sorts set..jag lirar metal (death kan man säga),,el vet någon, någon som kanske säljer sitt begagnade trumset (inom skåne) Det sak tine va ett nybörjar set..utan ganska så stort det bara går.
_________________ "I'm pissed off and sad cuz everytime someone want's to shoot something it's always "Marilyn Manson". Why don't I get blamed for cum shouts?" Mr. Manson
|
|
|
|
|
 |
Blackrose01
|
|
Skrivet: Tis Apr 27, 2010 12:33 pm |
|
|
| Jippa skrev: |
| hejsan, dax för mig att köpa nytt set. Jag har 25 000 att röra mig på.. någon som har något förslag vad för sorts set..jag lirar metal (death kan man säga),,el vet någon, någon som kanske säljer sitt begagnade trumset (inom skåne) Det sak tine va ett nybörjar set..utan ganska så stort det bara går. |
Ok? Vilken sättning vill du ha? Dubbal baskaggar? 22" eller 24"? Har du hardware och cymbaler? Lättare att ge råd om jag vet förutsättningarna
|
|
|
|
|
 |
JippaVarnad
|
|
Skrivet: Ons Apr 28, 2010 5:58 am |
|
|
| Blackrose01 skrev: |
| Jippa skrev: |
| hejsan, dax för mig att köpa nytt set. Jag har 25 000 att röra mig på.. någon som har något förslag vad för sorts set..jag lirar metal (death kan man säga),,el vet någon, någon som kanske säljer sitt begagnade trumset (inom skåne) Det sak tine va ett nybörjar set..utan ganska så stort det bara går. |
Ok? Vilken sättning vill du ha? Dubbal baskaggar? 22" eller 24"? Har du hardware och cymbaler? Lättare att ge råd om jag vet förutsättningarna  |
JAg behöver i stort sätt allt. Alla cymbaler jag har är sönder och jag behöver stativ. Jag är ganska kass på storlekar och sånt när det gäller trummor. Dubbelpedal har jag men vet ändå inte om jag vill ha enkel el 2 bastrummor. Helt enkelt jag vet faktist inte alls vad jag söker utan jag har mest tänkt att allt är bättre än standard trummor (5 delar).
_________________ "I'm pissed off and sad cuz everytime someone want's to shoot something it's always "Marilyn Manson". Why don't I get blamed for cum shouts?" Mr. Manson
|
|
|
|
|
 |
Blackrose01
|
|
Skrivet: Ons Apr 28, 2010 12:34 pm |
|
|
|
|
|
|
|
 |
JippaVarnad
|
|
Skrivet: Ons Apr 28, 2010 1:05 pm |
|
|
Det vita Tama verkade rätt nice om man lägger till fler cymbaler (china, splash och några crashar till)
|
|
|
|
|
 |
Blackrose01
|
|
Skrivet: Fre Apr 30, 2010 6:00 am |
|
|
Av alla märken jag spelat på under åren så är nog Tama det märke jag haft bäst utbyte av. Otroligt prisvärt (till skillnad från DW som är så sjukt dyrt) lätt att rådda till ljud på och vettiga reservdelar.
|
|
|
|
|
 |
Robbie666
Inlägg: 359 Blev Medlem: 08 Jun 2009 Från: Jönköping (Norrahammar)
|
|
Skrivet: Lör Maj 01, 2010 7:36 am |
|
|
Jag måste slå ett par slag för Pearl Export setet. Prisvärt å lätt att bygga ut.
Fast nu sitter jag å väntar på mitt digitala set som levereras den 20/5. Vem vet, det kanske kommer ändra min uppfattning av mitt Pearl set
_________________ Lyssna på II EGO? "Hotter than Hell" http://www.kissarmysweden.net/kas-mp3-tribute-2009-3
|
|
|
|
|
 |
JippaVarnad
|
|
Skrivet: Fre Jul 30, 2010 7:45 pm |
|
|
[/img]
här är mitt nya pdp x7 sparkle lime green.
|
|
|
|
|
 |
|