| Författare |
Meddelande |
EviLStammis
|
|
Skrivet: Fre Mar 21, 2008 11:56 pm |
|
|
Precis som för Mr Speed så ändrades storleken automatiskt när jag uppgraderade till IE7, så det är antagligen nån inställning som ändrats, men jag orkade inte leta så nu har jag skaffat linser. Inget ont som inte har nåt gott med sig..
_________________ In the hour. Secret societies, secret oaths and secret proceedings.
|
|
|
|
|
 |
TompaVarnad
|
|
Skrivet: Lör Mar 22, 2008 10:12 am |
|
|
|
tycker det är lagom format på forumet. trevligt att på bara några dagar så har det tillkommit många nya forummedlemmar och det tycker jag bara är trevligt.
|
|
|
|
|
 |
Linkankopia
|
|
Skrivet: Lör Mar 22, 2008 10:52 am |
|
|
| Ricky skrev: |
| Jag har inga problem med det. Ni som klagar kanske har fel på era inställningar? |
Det tvivlar jag på eftersom det ser helt normalt ut i alla andra forum jag besöker i både IE och FF ... Men här blir allt förminskat ....
|
|
|
|
|
 |
GrolliModerator
|
|
Skrivet: Lör Mar 22, 2008 11:28 am |
|
|
| Linkankopia skrev: |
| Det tvivlar jag på eftersom det ser helt normalt ut i alla andra forum jag besöker i både IE och FF ... Men här blir allt förminskat .... |
Saken kanske är den att detta forum medvetet är mindre än alla andra. Stiligt och enkelt så. Jag ser heller ingen anledning till att det skall bli "större" endast för att likna andra forum.
Tråkigt om du har problem med att se vad det står dock, men det verkar ju som sagt vara en inställningsfråga.
/Christian
_________________ "Killing Jack Bauer doesn't make him dead, just angry"
|
|
|
|
|
 |
Mr SpeedStammis
|
|
Skrivet: Lör Mar 22, 2008 12:26 pm |
|
|
| Grolli skrev: |
| Saken kanske är den att detta forum medvetet är mindre än alla andra. Stiligt och enkelt så. Jag ser heller ingen anledning till att det skall bli "större" endast för att likna andra forum. |
Det är fortfarande teckenstorleken vi diskuterar, inte forumets övriga utseende.
|
|
|
|
|
 |
GrolliModerator
|
|
Skrivet: Lör Mar 22, 2008 1:54 pm |
|
|
| Mr Speed skrev: |
| Det är fortfarande teckenstorleken vi diskuterar, inte forumets övriga utseende. |
Okej, my bad. Det framgår nämligen inte så klart i denna tråd i övrigt, att det är just teckenstorlek som diskuteras här. Många tycker jag nämner "format" och liknande, vilket får mig att tro att de tycker att hela forumet är för litet.
/Christian
_________________ "Killing Jack Bauer doesn't make him dead, just angry"
|
|
|
|
|
 |
Much Too YoungStammis
|
|
Skrivet: Sön Mar 23, 2008 1:31 pm |
|
|
Jag kan hålla med om att forumtexten är löjligt liten. Såhär är det aldrig på nåt annat forum jag besöker. Självklart går det ju att ändra textstorleken i webläsaren, men det känns inte riktigt motiverande att göra det här varje gång och sen ändra tillbaka. Texten är så liten att man knappt ser sina stavfel när man skriver, på en vanligt 15"-plattskärm med hyffsat upplösning.
Ingen katastrof, men självklart skulle alla må bättre av att sluta kisa och få ungefär samma textstorlek som på andra forum - det man är van vid. Men detta är ju lite upp till var och en att tycka till om.
|
|
|
|
|
 |
ZebStammis
|
|
Skrivet: Mån Mar 24, 2008 9:11 pm |
|
|
Ja den är liten. Spelar inte nån roll vilken inställning jag ändrar.
Har ändå IE 7.
Får alltid ont i mina stackars ögon efter att ha tagit en tur runt på detta forum.
Så om jag måste skaffa glasögon så skickar jag räkningen till er !
_________________ /Zeb
|
|
|
|
|
 |
Blackrose01
|
|
Skrivet: Fre Jan 22, 2010 11:14 am |
|
|
| Linkankopia skrev: |
| Forumet är liksom förminskat i mina webbläsare hur jag än testar med olika (IE och FF) .... Hur kan det komma sig? Det MÅSTE vara admin som har fukkat upp nån inställning med en mod eller nåt .... Inget av alla forum jag varit på eller ens de jag själv installerat och kört blir som detta .... |
Det här problemet är vi nog en hel del som har. Själv kör jag en sprittans ny dator med Windows 7 och Explorer och forumet är krympt till den punkten att jag måste förstora till 125% för att överhuvudtaget se inläggen.
Jag vill nog sålla mig till kategorin människor som hävdar att det bör var taggningen i forumet som inte hänger med, inte att våra webbläsare skulle fucka upp det.
_________________ Stödjer Tommy Thayer mot osaklig mobbing på KAS!
|
|
|
|
|
 |
JippaVarnad
|
|
Skrivet: Fre Jan 22, 2010 12:37 pm |
|
|
Går det itne att trycka ner Ctrl knappen och scrolla upp samtidigt?
_________________ "I'm pissed off and sad cuz everytime someone want's to shoot something it's always "Marilyn Manson". Why don't I get blamed for cum shouts?" Mr. Manson
|
|
|
|
|
 |
The CreatureStammis
|
|
Skrivet: Fre Jan 22, 2010 12:41 pm |
|
|
| Jippa skrev: |
| Går det itne att trycka ner Ctrl knappen och scrolla upp samtidigt? |
Antingen det, eller Ctrl och +/-
|
|
|
 |
troll1975
|
|
Skrivet: Fre Jul 30, 2010 1:40 pm |
|
|
|
det känns lite löjligt att behöva andvända CTRL bara för att se vad som skrivs här inne sen andvända CTRL igen när man ska vara på resten av internet
|
|
|
|
|
 |
|